نقد و بررسی بازی The Last Of Us Remastered ، شاهکار

سه‌شنبه, 01 آبان 1403
27بازدید
0 دیدگاه
نویسنده

Admin

بازی The Last Of Us Remastered نسبت به نسخه اصلی گرافیک بهتر و جزئیات بیشتری رو به نمایش گذاشته و کلی طرفدار داره. حالا قراره تو این مطلب کامل بررسیش کنیم.
نقد و بررسی بازی  The Last Of Us Remastered ، شاهکار

نقد و بررسی بازیThe Last Of Us Remastered

بازی The Last Of Us Remastered از اون گیم‌هاییه که هرچی ازش بگیم کم گفتیم. داستان این بازی که تو تاریخ 7/22/2014 توسط شرکت NAUGHTY DOG بر روی PS4 عرضه شده، یکی از احساسی‌ ترین و قوی‌ ترین داستان‌ هاییه که تو دنیای گیمینگ تجربه می‌کنین.

اگه قبلاً نسخه اصلیش رو بازی نکرده باشین، باید بدونین که این نسخه‌ی بازسازی شده، گرافیک بهتر و جزئیات بیشتری رو به نمایش گذاشته و کلی طرفدار داره. حالا قراره تو این مطلب کامل بررسیش کنیم و از هر زاویه‌ای بهش نگاه کنیم.

داستان عمیق و گیرای گیم

داستان عمیق و گیرای گیم

داستان بازی The Last Of Us Remastered تو یه دنیای پسا-آخرالزمانیه که یه ویروس مرگبار کل دنیا رو گرفته و مردم به موجوداتی شبیه زامبی تبدیل شدن. این ویروس باعث شده که کل دنیا بهم بریزه و بازمانده‌ها تو یه دنیای خیلی خشن و وحشی زندگی کنن.

جوئل و الی، دو قهرمان داستان

شما تو این گیم نقش "جوئل" رو ایفا می‌کنین، یه مرد میانسال که باید از "الی"، یه دختر جوون، محافظت کنه و اونو تو یه سفر طولانی و خطرناک از نقطه‌ای به نقطه دیگه ببره. ماجرای جوئل و الی فقط یه داستان بقای ساده نیست. این گیم پر از لحظات احساسی و پیچیدگی‌های روانشناختیه که بازیکنا رو عمیقاً درگیر می‌کنه.

پیشنهاد ویژه: خرید اکانت قانونی The Last Of Us Remastered برای PS4 & PS5

جوئل، مردی سرسخت و جنگجو

جوئل یه آدم سرسخت و تنهاست که گذشته تلخی داره. تو یه لحظه دل‌سوزی نمی‌کنه و هر کسی که جلوی راهش قرار بگیره رو از بین می‌بره. ولی همین جوئل تو بازی The Last Of Us Remastered با الی یه رابطه‌ ای خاص برقرار می‌کنه که میشه گفت یکی از قوی‌ترین روابط دو شخصیت تو دنیای گیم‌های ویدیویی هست.

الی، دختر پرانرژی داستان

الی، دختر پرانرژی داستان

الی هم یه دختر پر از شوق و انرژی که تو یه دنیای خراب‌ شده بزرگ شده و علی‌ رغم سن کمش، خیلی چیزا رو تجربه کرده. رابطه این دو نفر انقدر طبیعی و احساسی به تصویر کشیده شده که باعث میشه شما بهشون وابسته بشین و بخواین هر طور شده ازشون محافظت کنین.

گیم‌پلی، بقا در اوج خشونت

بازی The Last Of Us Remastered فقط درباره‌ی داستانش نیست. گیم‌پلی بازی هم به همون اندازه جذابه. شما تو یه دنیای پسا-آخرالزمانی هستین که توش منابع خیلی کم پیدا میشه و برای بقا باید دائم دنبال غذا، آب، اسلحه و مهمات باشین.
بازیکن باید حسابی استراتژی داشته باشه و همیشه با نقشه پیش بره. مثلاً تو بعضی مراحل، مستقیم به دشمن‌ها حمله کردن به ضررتونه و بهتره که مخفی بشین و یکی یکی دشمن‌ها رو بی‌صدا از بین ببرین.

گیم‌پلی بازی The Last Of Us Remastered

گیم‌پلی بازی The Last Of Us Remastered ترکیبی از اکشن و ماجراجوییه. از طرفی باید با دشمن‌ها و زامبی‌ها بجنگین، از طرف دیگه باید محیط رو کشف کنین، پازل‌های محیطی رو حل کنین و منابع مورد نیاز رو جمع‌آوری کنین.
همین گیم‌پلی ترکیبی باعث میشه هیچوقت از گیم خسته نشین. هر لحظه‌اش یه چالش جدیده. تو بعضی مراحل شما باید از جاهای تنگ و تاریک عبور کنین و از گوشه‌گوشه محیط برای بقای خودتون استفاده کنین. این ترکیب بین اکشن و استراتژی یکی از بزرگترین جذابیت‌های گیمه.

گیم‌پلی بازی The Last Of Us Remastered

پیشنهاد جذاب: خرید اکانت قانونی The Last of Us Part II برای PS4 & PS5

گرافیک گیم، یه اثر هنری زیبا

وقتی حرف از نسخه‌ی Remastered بازی The Last Of Us میشه، اولین چیزی که به ذهن میاد گرافیک فوق‌العاده‌اشه. تو این نسخه، Naughty Dog تمام تلاشش رو کرده که گیم رو به سطح بالاتری از نظر گرافیکی برسونه.

نورپردازی‌ها، جزئیات محیطی، صورت‌ها و حرکات شخصیت‌ها همگی بهتر و طبیعی‌تر شده. تو صحنه‌هایی که شما تو جنگل‌ها یا شهرهای تخریب شده پرسه می‌زنین، حس می‌کنین که واقعاً تو اونجاها هستین. حتی وقتی زامبی‌ها بهتون حمله می‌کنن، اونقدر جزئیات خوب کار شده که واقعاً حس ترس بهتون دست میده.

بازی The Last Of Us Remastered یه تجربه‌ی بصری فوق‌العاده بهتون میده. نورپردازی دقیق، کیفیت بالای تکسچرها، و جزئیات ریز تو هر مرحله، شما رو غرق دنیای گیم می‌کنه. هر محیطی تو این گیم یه شاهکار گرافیکی به حساب میاد و شما رو مجبور می‌کنه که حتی وقتی خطری در کار نیست، بایستین و فقط به اطراف نگاه کنین و از گرافیک بازی لذت ببرین.

صداگذاری جذاب و به یاد موندنی

صداگذاری بازی The Last Of Us Remasteredهم به همون اندازه‌ای که گرافیکش عالیه، بی‌نقصه. صداهای محیط، مثل صدای باد، پرنده‌ها، و حتی صدای زامبی‌ها همگی خیلی طبیعی و با جزئیات کار شده.
این جزئیات باعث میشه که شما بیشتر تو دنیای گیم غرق بشین. صدای شخصیت‌ها، به‌خصوص جوئل و الی، واقعاً تأثیرگذار و قویه. صداپیشگی این دو شخصیت یکی از نقاط قوت بزرگ بازیه و باعث میشه احساسات و افکارشون رو بهتر درک کنین.
موسیقی گیم هم یکی دیگه از عوامل مهم موفقیتشه. قطعات موسیقی‌ای که تو بازی استفاده شده، اغلب با حس و حال صحنه‌ها مطابقت کامل داره. مثلاً تو لحظات آروم و احساسی، موسیقی ملایم و آرامش‌بخشیه و تو لحظات هیجان‌انگیز و پر از اکشن، موسیقی تند و پرتنش میشه. این ترکیب عالی بین صداگذاری و موسیقی باعث میشه که بازی The Last Of Us Remasteredاز نظر حسی خیلی تأثیرگذار باشه.

نسخه‌ بازسازی شده دقیقا چه تغییراتی داشته؟

نسخه‌ بازسازی شده دقیقا چه تغییراتی داشته؟

اگه از اون دسته بازیکنایی هستین که نسخه اصلی گیم رو بازی کردن، شاید براتون سوال بشه که نسخه Remastered چه تفاوت‌هایی با نسخه اصلی داره؟ اول از همه باید گفت که گرافیک به شدت ارتقا پیدا کرده.
جزئیات محیط، نورپردازی و کیفیت تکسچرها همگی خیلی بهتر شدن. علاوه بر این، تو این نسخه گیم با نرخ فریم بالاتر (60 فریم بر ثانیه) اجرا میشه که تجربه‌ی روان‌تری به بازیکن میده.یکی دیگه از تغییرات بزرگ این نسخه، بهبود سیستم کنترل و انیمیشن‌هاست. حرکات جوئل و الی و حتی دشمن‌ها خیلی طبیعی‌تر و نرم‌تر شده. این موضوع باعث میشه که گیم حتی جذاب‌تر و واقع‌گرایانه‌تر بشه.

البته، علاوه بر تغییرات بصری، بازی The Last Of Us Remasteredشامل همه‌ی محتواهای دانلودی (DLC) نسخه اصلی هم میشه. این یعنی شما به تمامی بخش‌های اضافی و ماجراهای جانبی گیم دسترسی دارین که این موضوع ارزش بازی رو بیشتر می‌کنه.

پایان‌بندی گیم، چیزی که هیچوقت فراموش نمی‌کنین

یکی از ویژگی‌های برجسته بازی The Last Of Us Remastered، پایان‌بندی غیرمنتظره و تأثیرگذارش هست. بدون اسپویل کردن داستان، باید بگیم که پایان این گیم یکی از بهترین پایان‌بندی‌هایی هست که تو دنیای گیم‌های ویدیویی دیدیم.
حتی اگه قبلاً بازی رو تموم کرده باشین، باز هم وقتی دوباره نسخه‌یRemastered رو بازی می‌کنین، اون حس و حال قدیمی برمی‌گرده و شما رو به همون اندازه تحت تأثیر قرار میده.این پایان به قدری قوی و تأمل‌برانگیزه که بعد از تموم شدن گیم، شما هنوز به فکرش هستین و تا مدت‌ها ذهنتون درگیر میشه.

چرا باید The Last Of Us Remasteredرو بازی کنین؟

این گیم فقط یه ماجرای بقا نیست؛ یه ماجرای انسانیه، درباره‌ی رابطه‌ها، تصمیم‌های سخت و دنیایی که دیگه هیچوقت مثل قبلش نیست. بازی The Last Of Us Remasteredبدون شک یکی از بهترین تجربه‌هایی خواهد بود که تو دنیای گیمینگ دارین، و هیچوقت از یادتون نمیره.

جهت خرید اکانت ظرفیتی بازی The Last Of Us Remastered برای PS5-PS4 همراه با ضمانت دائم و قابلیت فروش مجدد و تعویض میتوانید از فروشگاه اکانت قانونی گیم پردایس اقدام فرمایید. 

thumb-up

0

0 از 5 از مجموع 0 امتیاز

شما هم به این مطلب امتیاز دهید

گیمر عزیز، برای اینکه نظر خودت رو وارد کنی، اول باید تو سایت ورود | ثبت نام کنی
Telegram_logo