نقد و بررسی تخصصی بازی Black Myth: Wukong

دوشنبه, 30 مهر 1403
8بازدید
0 دیدگاه
نویسنده

Admin

بازی Black Myth: Wukong برای PS5 یکی از پرطرفدارترین بازی‌های امساله که حسابی سر و صدا کرده. وقتشه باهم این گیم رو بررسی کنیم.
نقد و بررسی تخصصی بازی Black Myth: Wukong

نقد و بررسی تخصصی بازی Black Myth: Wukong برای PS5

بازی Black Myth: Wukong برای PS5 یکی از پرطرفدارترین بازی‌های امساله که حسابی سر و صدا کرده. از همون وقتی که تریلراش منتشر شد، گیمرها تو کف گرافیک فوق‌العاده، داستان افسانه‌ای و البته سبک مبارزات خاصش موندن. حالا که بالاخره این گیم اومده، وقتشه دقیق‌تر ببینیم چه چیزایی داره، چه نقاط قوتی داره و کجاهاش ضعیف عمل کرده.
این بازی توسط شرکت Game Science Interactive Technology ساخته شده و توی تاریخ 20 اوت 2024 منتشر شده. الان که گیم رو تجربه کردیم، بیایین با هم بریم سراغ نقد و بررسی کامل این گیم.

داستان گیم، افسانه میمون سنگی ووکانگ

داستان گیم، افسانه میمون سنگی ووکانگ

بازی Black Myth: Wukong برای PS5 یه جورایی از یه افسانه کهن چینی به اسم "سفر به غرب" الهام گرفته شده. تو این داستان، شما کنترل یه میمون سنگی رو به اسم ووکانگ به دست دارین که قدرت‌های خارق‌العاده‌ای داره. 
هدف اصلی توی این گیم اینه که ووکانگ رو هدایت کنین تا شش تا یادگاری باارزش و قدرتمند رو پیدا کنه و در نهایت به قدرت نهایی خودش برسه.

هر فصل گیم یه انیمیشن خاص خودشو داره که داستان رو بیشتر براتون روشن می‌کنه. این انیمیشن‌ها سبکای هنری مختلفی دارن و هر کدوم یه بخشی از داستان رو به شما می‌رسونن. می‌شه گفت گیم از طریق تصاویر و صحنه‌ها بیشتر از دیالوگ و حرف زدن با شما ارتباط برقرار می‌کنه.

پیشنهاد ویژه: خرید اکانت قانونی Black Myth: Wukong برای PS5

گیم‌پلی، ترکیبی از اکشن و استراتژی

گیم‌پلی، ترکیبی از اکشن و استراتژی

وقتی حرف از گیم‌پلی بازی Black Myth: Wukong برای PS5 می‌شه، باید بگیم یکی از بهترین و جذاب‌ترین بخش‌های این گیمه. یه ترکیب عالی از اکشن سریع، جادوها و استراتژی‌های متفاوت که شما رو تا ساعت‌ها پای کنسول نگه می‌داره. 
هر دشمنی که تو گیم باهاش روبرو می‌شین یه چالش خاصه و مجبورین از قدرت‌ها و جادوهای مختلفی برای شکست دادنش استفاده کنین.
چالش‌های سخت اما لذت‌بخش

بازی Black Myth: Wukong برای PS5 یه جورایی از سبک "Souls-like" الهام گرفته، یعنی مبارزات سخت و حساس، دشمنان قدرتمند و مرگ‌های پی‌درپی. اما نکته خوب اینجاست که وقتی می‌میرین، مجازات سنگینی براتون در نظر گرفته نشده و از نزدیک‌ترین چک‌پوینت برمی‌گردین به گیم.

این موضوع باعث می‌شه هم لذت گیم بیشتر بشه و هم استرس کمتری داشته باشین. پس اگه توی یه مرحله شکست خوردین، لازم نیست نگران باشین؛ دوباره می‌تونین تلاش کنین و پیش برین.

جادوها و قدرت‌های ووکانگ

جادوها و قدرت‌های ووکانگ

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های Black Myth: Wukong برای PS5 تنوع جادوها و قدرتای ووکانگه. شما می‌تونین از جادوهایی مثل "Immobilize" استفاده کنین تا دشمنانتون رو برای یه مدت کوتاه بی‌حرکت کنین.
یا مثلاً جادوی "Cloud Step" که شما رو نامرئی می‌کنه و می‌تونین از دست دشمناتون فرار کنین. این تنوع توی جادوها باعث می‌شه که هر مبارزه توی بازی یه تجربه تازه و متفاوت باشه.
یه جادوی دیگه به اسم "Ring of Fire" دارین که دور ووکانگ یه سپر آتشین می‌کشه و شما رو از حملات دشمناتون محافظت می‌کنه. این جادوها نه‌تنها باعث می‌شن گیم جذاب‌تر بشه، بلکه توی مبارزات باس‌های سخت هم به کارتون میاد. 
مثلاً وقتی توی یه مبارزه با یه گرگ غول‌پیکر با دو شمشیر آتشین روبرو می‌شین، می‌تونین با استفاده از جادوی "Cloud Step" یه لحظه ناپدید بشین و وقتی دوباره ظاهر شدین، بهش حمله کنین.

محیط بازی، دنیایی پر از جزییات

یکی از چیزایی که توی Black Myth: Wukong برای PS5 خیلی به چشم میاد، طراحی فوق‌العاده محیط‌های گیمه. بازی توی دنیای افسانه‌ای و کهن چین اتفاق می‌افته و همه چیز از جنگل‌های انبوه گرفته تا معابد باستانی چینی، به دقت طراحی شده.

بیشتر ببینیم: بررسی ویدیویی بازی جدید Black Myth: Wukong

تنوع محیط‌ها و مراحل

تنوع محیط‌ها و مراحل

توی بازی Black Myth: Wukong برای PS5، شما از محیط‌های مختلفی عبور می‌کنین. از جنگل‌های تاریک و مرموز گرفته تا کوه‌های برفی و معابد باستانی، هر کدوم از این مکان‌ها به دقت طراحی شدن و حس خاصی رو به شما القا می‌کنن. 
برای مثال، توی یکی از مراحل که باید از برف‌های سنگین عبور کنین، رد پای ووکانگ توی برف به وضوح دیده می‌شه و این نشون می‌ده چقدر سازنده‌ها توی جزئیات گیم دقت کردن.

باس فایت‌های هیجان‌انگیز

یکی دیگه از نقاط قوت بازی Black Myth: Wukong برای PS5 باس فایت‌هاشه. هر باس توی گیم یه مکانیک خاص داره و شما باید استراتژی خودتونو بر اساس نوع باس تغییر بدین. 
مثلاً توی یکی از مبارزات با یه گرگ بزرگ روبرو می‌شین که از دو تا شمشیر آتشین استفاده می‌کنه. شما می‌تونین توی این مبارزه خودتونو به یه گرگ تبدیل کنین و با سرعت خیلی زیاد بهش حمله کنین. اینجور باس فایت‌ها گیم رو به شدت جذاب می‌کنن.

گرافیک، شاهکاری بصری

گرافیک بازی Black Myth: Wukong برای PS5 بدون شک یکی از بهترین نکات این گیمه. از همون تریلرها می‌شد فهمید که این بازی از نظر بصری قراره یه شاهکار باشه. 
گیم با استفاده از موتور Unreal Engine 5 ساخته شده و واقعاً گرافیکی فوق‌العاده داره. همه چیز، از طراحی کاراکترها گرفته تا محیط‌ها و افکت‌های تصویری، با دقت و جزئیات بالا ساخته شده.

نورپردازی و افکت‌های خیره‌کننده

نورپردازی و افکت‌های خیره‌کننده

یکی از قشنگ‌ترین قسمت‌های Black Myth: Wukong برای PS5، نورپردازی فوق‌العاده اونه. مثلاً وقتی توی یه جنگل تاریک دارین حرکت می‌کنین، نور آفتاب از بین درخت‌ها رد می‌شه و به طرز زیبایی محیط رو روشن می‌کنه. 
همینطور توی مبارزات وقتی از جادوهای مختلف استفاده می‌کنین، افکت‌های نوری و تصویری خیلی قشنگی رو می‌بینین که حس قدرت و هیجان رو چند برابر می‌کنه.

موسیقی و صداگذاری حماسه‌ای و جذاب

موسیقی و صداگذاری توی Black Myth: Wukong برای PS5 به بهترین شکل ممکن انجام شده. اگه عاشق موسیقی‌های حماسی و پر انرژی باشین، مطمئناً عاشق آهنگ‌های این گیم می‌شین. آهنگ‌های بازی کاملاً با فضای افسانه‌ای و جنگی گیم هماهنگن و توی مبارزات نفس‌گیر، هیجان شما رو به اوج می‌رسونن.

موسیقی‌های پرانرژی و خاص

موسیقی‌های پرانرژی و خاص

موسیقی‌هایی که توی Black Myth: Wukong برای PS5 استفاده شدن، ترکیبی از سازهای سنتی چینی و موسیقی مدرن هستن. این ترکیب باعث شده که شما همزمان حس و حال یه گیم شرقی و مدرن رو تجربه کنین. وقتی توی مبارزات بزرگ باس هستین، آهنگ‌های حماسی باعث می‌شه که نبرد براتون هیجان‌انگیزتر و پر از احساس بشه. صداگذاری هم توی این گیم خیلی حرفه‌ای و دقیق کار شده. 

جمع بندی: گیمی که لازمه حتما یک بار تجربه‌اش کنین!

اگه دنبال یه گیم متفاوت با گرافیک خارق‌العاده، داستان افسانه‌ای و مبارزات سریع و تاکتیکی هستین، Black Myth: Wukong برای PS5 دقیقاً همون چیزیه که دنبالش بودین. این بازی تجربه‌ای فوق‌العاده و به یاد موندنی رو براتون رقم می‌زنه و حسابی سرگرمتون می‌کنه. پس این گیم پرطرفدار رو از دست ندین و همین امروز امتحانش کنین.

thumb-up

0

5 از 5 از مجموع 1 امتیاز

شما هم به این مطلب امتیاز دهید

گیمر عزیز، برای اینکه نظر خودت رو وارد کنی، اول باید تو سایت ورود | ثبت نام کنی
Telegram_logo