هر آنچه که باید درباره اکانت های ظرفیتی و قانونی PS4 و PS5 بدانیم!

امروزه با افزایش سرسام آور قیمت ها و بالا رفتن دلار، خرید بازی های کنسولی به شکل قابل توجهی سخت شده است. اما جای نگرانی نیست! چرا که ...
هر آنچه که باید درباره اکانت های ظرفیتی و قانونی PS4 و PS5 بدانیم!

امروزه با افزایش سرسام آور قیمت ها و بالا رفتن دلار، خرید بازی های کنسولی به شکل قابل توجهی سخت شده است.

اما جای نگرانی نیست! چرا که برای کم کردن هزینه ها و تهیه بازی های ویدیویی با قیمت مناسب تر راه های به خصوصی وجود دارد.

یکی از این روش ها، استفاده از اکانت های ظرفیتی است که به تازگی محبوبیت بسیاری در میان گیمرها پیدا کرده است. 

هر آنچه که باید درباره اکانت های ظرفیتی و قانونی پلی استیشن بدانیم!

اما اصلا اکانت های ظرفیتی چه هستند و چگونه می توانند بر کاهش هزینه های خرید بازی اثرگذار باشند؟

برای دانستن این موضوع، در ادامه با سایت فروشگاه گیم پردایس همراه باشید تا برای تمام سوالاتی که در ذهن دارید؛ پاسخ مناسبی بیابید. 

استفاده از اکانت های ظرفیتی راهکاری است که از سوی پلی استیشن ارائه شده و منشا آن به قابلیت اشتراک گذاری بازی های پلی استیشن 4 برمی گردد.

به این ترتیب افرادی که نمی توانند برای خرید اکانت قانونی بازی PS5 یا کد دیجیتال بازی هزینه های سنگین را متحمل شوند؛ به سادگی صاحب بازی مورد نظر خود خواهند شد. 

پیشنهاد: خرید اکانت قانونی بازی PS5 با ضمانت و قابلیت تعویض

البته اگر در مورد این روش کمی شک دارید و نگران بن شدن کنسول خود هستید؛ باید بدانید که اکانت های ظرفیتی کاملا قانونی هستند و استفاده از آن ها هیچ دردسری را برای شما به دنبال نخواهد داشت. 

هرچند اکانت ظرفیت 1 به گونه ای قوانین سونی را دور زده است و تنها می توان به صورت آفلاین از آن استفاده کرد. 

حال برای آنکه بهتر معنای این ظرفیت ها را درک کنید و با تفاوت های آنها آشنا شوید؛ ابتدا باید بدانید که به اشتراک گذاشتن بازی ها بر کنسول پلی استیشن 4 چگونه بوده و دارای چه شرایطی است.

بسیار پیش می آید که در بین اعضای خانواده و دوستان صمیمی، هر کسی یک کنسول شخصی داشته باشد. 

هر آنچه که باید درباره اکانت های ظرفیتی و قانونی پلی استیشن بدانیم!

به عنوان مثال، دو دوست را در نظر بگیرید که در فاصله نسبتا دوری از هم زندگی می کنند و هر کدام برای گذراندن اوقات فراغت خود، یک کنسول پلی استیشن دارند. 

برای چنین کسانی، خیلی منطقی به نظر نمی رسد که بخواهند یک بازی مشخص را دوبار تهیه کنند و هزینه اضافی متحمل شوند. از سوی دیگر اگر بخواهند همزمان بازی کنند؛ نمی توانند یک دیسک را با هم به اشتراک بگذارند. 

خبر خوب این است که در دنیای بازی های دیجیتال، چنین امری به طور کامل امکان پذیر است. 

مقاله مشابه: اکانت قانونی Ps5 چیست ؟ اکانت ظرفیتی چیست؟

همچنین به احتمال زیاد از این موضوع نیز باخبر هستید که می توان بر روی چند پلی استیشن 4 از یک اکانت استفاده کرد. اما باید یکی از کنسول ها به عنوان کنسول اصلی آن بازی تعیین شود. 

به همین طریق است که سونی به کاربران خود اجازه می دهد یک بازی دیجیتالی را به صورت دو نفره و همزمان تجربه کنند. 

اگر هنوز قضیه را درست و حسابی متوجه نشده اید؛ با یک مثال ساده آن را برای شما توضیح می دهیم.

هر آنچه که باید درباره اکانت های ظرفیتی و قانونی پلی استیشن بدانیم!

اکانت های ظرفیتی 2 و 3 برای PS4 و PS5 چگونه عمل میکند؟

دو دوست به نام های نیما و امیر را در نظر بگیرید که هر دو دارای کنسول پلی استیشن 4 هستند و علت شرایط نامساعد اقتصادی، نمی توانند جدیدترین بازی های فیزیکی را تهیه کنند. 

بنابرین نیما با خرید گیفت کارد و شارژ کردن اکانت خودش، موفق به خرید دیجیتالی بازی جدیدی می شود که هر دو انتظارش را می کشیدند. 

سپس برای این منظور که امیر نیز بتواند بازی کند و هزینه پرداخت شده میان آنها نصف شود؛ تنها کافی است نیما نام کاربری و پسورد اکانت خود را در اختیار امیر قرار دهد. 

پیشنهاد: خرید اکانت قانونی بازی PS4 با ضمانت و تحویل سریع

امیر از طریق کنسول خود به اکانت نیما وارد می شود و در قسمت تنظیمات، پلی استیشن خودش را به عنوان کنسول اصلی بازی تعیین می کند. 

یکی از ویژگی های مثبت پلی استیشن 4 این است که می توان تمام بازی های فیزیکی تهیه شده توسط یک اکانت قانونی بازیPS4 را با کنسول های دیگر هم تجربه کرد. همچنین از طریق کنسول اصلی می توان به اکانت پلاس نیز دسترسی داشت. 

به این ترتیب اکنون امیر می تواند از اکانت نیما خارج شده و به اکانت خودش برگردد و از تمام بازی های دیجیتالی که توسط اکانت نیما خریداری شده اند، استفاده کند.

هرچند از آنجا که پلی استیشن آرمین به عنوان کنسول اصلی اکانت نیما تعیین شده است؛ نیما تنها می تواند با اکانت خودش بازی کند و بایستی حتما آنلاین باشد تا سونی لایسنس این پروسه را بررسی نماید. 

جالب است بدانید که سایت ها و کانال های فروش بازی نیز دقیقا از همین ترفند استفاده می کنند و یک بازی را با هزینه به صرفه تری به دو یا حتی سه نفر می فروشند. 

در اینجا امیر که صاحب کنسول اصلی است و دسترسی آسان تری دارد، ظرفیت 2 محسوب می شود. این ظرفیت به دو صورت آنلاین و آفلاین قابل استفاده است و البته قیمت بالاتری نیز دارد. 

نیما هم که دسترسی محدودتری دارد و تنها می تواند به صورت آنلاین و با اکانت خودش بازی کند، ظرفیت 3 به شمار می آید. 

پیشنهاد ویژه : خرید اکانت قانونی FC 25 برای PS4 & PS5 با ضمانت

اکانت ظرفیت 1 برای PS4 و PS5 چگونه عمل میکند؟

حالا که با اکانت های ظرفیت 2 و 3 آشنا شده اید؛ احتمالا این سوال را می پرسید که پس اکانت ظرفیت 1 چیست و چرا هزینه بسیار پایین تری نسبت به بقیه دارد؟ 

در پاسخ باید چنین گفت که اکانت ظرفیت 1 در حقیقت نوعی سوء استفاده غیرقانونی از قابلیت به اشتراک گذاری بازی های پلی استیشن 4 است. 

این اکانت ها تنها به صورت آفلاین قابل استفاده هستند و در صورت اتصال به اینترنت، بازی شما فورا قفل می شود. همچنین قابلیت آپدیت بازی را نیز نخواهید داشت.

هنگامی که اکانت ظرفیت 1 را از فروشنده تهیه می کنید؛ تنها زمان محدودی برای دانلود بازی مورد نظر خود فرصت دارید و پس از آن باید اتصال کنسول به اینترنت را قطع نمایید. 

زیرا فقط در این صورت سونی متوجه حضور شما در اکانت نمی شود و در نتیجه قادر به بررسی لایسنس نخواهد بود. 

هر آنچه که باید درباره اکانت های ظرفیتی و قانونی پلی استیشن بدانیم!

البته باید بدانید که چنین اقدامی ریسک بالایی دارد و به همین دلیل هیچ فروشنده ای آن را ضمانت نمی کند. زیرا همیشه این امکان وجود دارد که به محض اتصال به اینترنت، بازی از اکانت شما حذف شود.

جهت خرید اکانت قانونی بازیهای پلی استیشن ۴ و ۵ به سایت فروشگاه گیم پردایس به آدرس www.gpgaming.ir مراجعه فرمایید
 

thumb-up

0

0 از 5 از مجموع 0 امتیاز

شما هم به این مطلب امتیاز دهید

گیمر عزیز، برای اینکه نظر خودت رو وارد کنی، اول باید تو سایت ورود | ثبت نام کنی
Telegram_logo