کدام ریجن PS5 بهتر است؟ تفاوت ریجن های PS5

جمعه, 06 بهمن 1402
1576 بازدید
0 دیدگاه
نویسنده

Admin

در این مقاله به مفهوم ریجن های PS5 و انواع ریجن های PS5 پرداخته و اهمیت ریجن در خرید کنسول بازی را بررسی خواهیم کرد.
کدام ریجن PS5 بهتر است؟ تفاوت ریجن های PS5

کدام ریجن PS5 بهتر است؟ تفاوت ریجن های PS5

آیا اطلاعاتی در مورد ریجن های PS5 دارید؟ برای بسیاری از افرادی که تصمیم به خرید پلی‌استیشن فایو می‌گیرند، پرسشی مهم پیش می‌آید: کدام ریجن PS5 بهتر است؟ این پرسش برای هر کسی که به بازی‌های کنسول سونی علاقه‌مند بوده و یک گیمر حرفه‌ای است، اهمیت دارد. باید ذکر کرد که بحث در مورد ریجن‌ها در بازار ایران نسبت به سایر کشورها بسیار مهم‌تر است و این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است. هنگام خرید PS5، برخی از فروشندگان به بحث در مورد ریجن می‌پردازند و به تفاوت‌ها و برتری‌های یک ریجن نسبت به دیگری اشاره می‌کنند. به همین منظور، در این مقاله به مفهوم ریجن های PS5 و انواع ریجن های PS5 پرداخته و تفاوت‌های آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

 پیشنهاد می کنیم حتما قبل از خرید کنسول بازی پلی استیشن 5 (PS5) برای انتخاب ریجن و سری مناسب با مشاوران ما در گیم پردایس تماس بگیرید تا در خرید کنسول بازی شما را راهنمایی کنند.

 

ریجن در کنسول PS5 چیست؟

ریجن در کنسول‌های بازی به منطقه جغرافیایی اشاره دارد که یک کنسول بازی برای آن ساخته شده است. هر منطقه ممکن است ویژگی‌ها و محدودیت‌های خاص خود را داشته باشد. این محدودیت‌ها ممکن است شامل نرم‌افزارها، فیلم‌ها یا سایر محتواهای دیجیتال باشد.

ریجن برای کنسول‌های بازی مثل PlayStation 5 (PS5) به‌عنوان یک کد یا نماد استفاده می‌شود که نشان‌دهنده منطقه ساخت و عرضه‌کننده کنسول است. این منطقه‌ها ممکن است شامل مناطق مختلف جهان مثل آمریکا، اروپا، ژاپن و غیره باشند.

 

اهمیت ریجن در خرید کنسول بازی

بهتر است بدانید که ریجن مختص کنسول بازی نیست و هر سازنده‌ای اعم از سازنده‌های گوشی‌های موبایل، کنسول‌های بازی، تلویزیون، خودرو و غیره، برای تقسیم‌بندی بهتر محصولات و عرضه بهینه‌تر و سازگارتر آن‌ها با مناطق جغرافیایی مختلف، از ریجن‌بندی محصولات استفاده می‌کند.

برای مثال، گوشی‌های موبایل با رام‌ها و تراشه‌های مختلفی به بازارهای قاره‌های مختلف مانند آمریکا، اروپا و آسیا طراحی و عرضه می‌شوند و تنها دلیل این کار، ساده‌سازی عرضه محصولات و سازگار کردن آن‌ها با سیاست‌ها و محدودیت‌های هر منطقه است. برخی از این محدودیت‌ها فنی و زیرساختی هستند، مانند تفاوت ولتاژ و فرکانس برق شهری در قاره‌های مختلف و برخی دیگر مانند نمایش یا عدم نمایش تصاویر خشونت‌بار و تروریستی، سیاسی و اجتماعی هستند. ریجن های PS5 نیز از این قانون مستثنی نیستند.

اهمیت ریجن در این است که محدودیت‌های مرتبط با آن منطقه بر روی کنسول و محتواهای مرتبط با آن اعمال می‌شود. به عبارت دیگر، یک کنسول با ریجن خاص ممکن است توانایی اجرای دیسک‌ها یا دانلود محتواهای مرتبط با ریجن دیگر را نداشته باشد و برخی از محتواها از ریجن دیگر، یا قابل دسترسی نباشند یا با سانسورها و حذفیاتی همراه باشند.

به‌عنوان مثال، اگر یک نفر کنسول بازی با ریجن ژاپن (JP) داشته باشد، ممکن است بخواهد یک بازی با ریجن آمریکا (US) را اجرا کند؛ اما با توجه به محدودیت‌های ریجن، این امکان وجود نداشته باشد. در واقع، تفاوت معناداری در کیفیت و عملکرد پلی‌استیشن‌ها با ریجن‌های گوناگون وجود ندارد.

مقاله مرتبط: مقایسه PS5 استاندارد و PS5 اسلیم

ریجن اروپا یا آمریکا کیفیت بیشتری نسبت به ریجن خاورمیانه یا سایر مناطق آسیا و آفریقا ندارد. شیوه بسته‌بندی و موجودی جعبه‌ها و آداپتورها با مدل‌های مختلف (با سری‌های مختلف و ولتاژ و فرکانس متفاوت)، باعث تفاوت در کنسول‌های PS5 با ریجن‌های مختلف می‌شود.

 

آشنایی با ریجن های ps5

کنسول‌های سونی در شش ریجن یا ناحیه جغرافیایی مختلف به فروش می‌رسند. سازنده به هر منطقه یک نام و کد عددی مانند ریجن ۱ یا ریجن ۶ اختصاص داده است.

در ادامه بررسی ریجن های PS5، با کد اختصاصی هر منطقه آشنا می‌شویم:

9f257550b1c0d815f71d1a932ae118c0.jpg
  • ریجن ۱: آمریکا و کانادا
  • ریجن ۲: ژاپن، اروپا، خاورمیانه و آفریقای جنوبی
  • ریجن ۳: آسیای شرقی
  • ریجن ۴: استرالیا و آمریکای لاتین
  • ریجن ۵: روسیه و آفریقا
  • ریجن ۶: چین

ریجن های PS5 هرکدام یک کد مشخص دارند که در قالب CFI-10XX بر روی بسته‌بندی محصولات درج می‌شود. کافی است به جای عبارت XX اعداد ریجن‌های مختلف را قرار دهید تا متوجه شوید هر کد برای کدام منطقه جغرافیایی در نظر گرفته شده است:

  • ۰۰: ژاپن
  • ۰۲: اقیانوسیه (نیوزلند و استرالیا)
  • ۰۸: آسیای مرکزی، هندوستان، روسیه، اوکراین
  • ۱۴: آمریکای لاتین، مکزیک، آمریکای مرکزی، آمریکای جنوبی
  • ۱۵: آمریکای شمالی (کانادا، ایالات متحده)
  • ۱۶: اروپا، خاورمیانه، آفریقا
  • ۱۸: کره جنوبی

به‌عنوان مثال، کنسول ps5 ریجن اروپا با فرمت CFI-1016 به بازار عرضه می‌شود. برای تشخیص ریجن های PS5 می‌توانید از دو روش زیر استفاده کنید:

۱. تشخیص ریجن از طریق حساب کاربری

  • به وب‌سایت www.playstation.com مراجعه کنید.
  • بر روی گزینه "Sign in" کلیک کرده و اطلاعات حساب کاربری خود اعم از ایمیل و رمز عبور را وارد کنید.
  • پس از ورود به حساب کاربری، به بخش "Account" بروید و در بخش "Account Details"، از طریق گزینه "Country/Region" می‌توانید ریجن کنسول خود را بررسی کنید.

۲. تشخیص ریجن با استفاده از خود کنسول

  • کنسول PS5 را روشن کرده و به تنظیمات مراجعه کنید.
  • گزینه "Account Management" را انتخاب کنید و به بخش "Account Information" بروید.
  • در نهایت، گزینه "Address" را انتخاب کنید. در اینجا، نام یک شهر نمایش داده می‌شود که از آن می‌توانید به کشور و ریجن کنسول خود پی ببرید.
  •  

بهترین ریجن‌ PS5 کدام است؟

با توجه به توضیحات ارائه‌شده، می‌توان گفت که بهترین ریجن برای PS5 به‌عنوان یک کنسول بازی، به‌طور عمده بی‌معنی است و به ترجیحات و نیازهای خود شما بستگی دارد. اگر نگران بهره‌مندی از تمامی امکانات و محتواهای موجود بر روی PS5 هستید، باید بدانید که هیچ تفاوت معناداری بین کیفیت و تنوع بازی‌ها در ریجن های PS5 وجود ندارد و تنها نگرانی‌ها، بابت سانسور یا حذفیات اخلاقی و سیاسی بازی‌ها خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: مقایسه ۲۴ Fc با ۲۳ Fifa (ویژگی های ۲۴ Fc)

در واقع، PS5 با هر ریجنی می‌تواند بازی‌ها را به‌صورت کامل و بدون مشکل اجرا کند و تفاوت‌های اصلی در زبان و منطقه‌ی زمانی موجود است که به‌هیچ عنوان بر روی تجربه کاربری تأثیرگذار نیستند. مهم‌ترین نکته این است که از فروشندگان معتبر خریداری کنید تا از خریدی مطمئن و بدون مشکل داشته باشید. همچنین، اگر تصمیم به خرید بازی‌های دیجیتال و DLC دارید، مطمئن شوید که ریجن بازی با ریجن کنسول شما هماهنگ باشد تا بازی در کنسولتان اجرا شود.

 

مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد انتخاب ریجن های PS5 به آن‌ها توجه کنید:

  • تفاوت‌های اصلی بین ریجن های PS5 در مسائل مرتبط با سانسور و حذفیات در بازی‌ها است. برخی کشورها قوانین خاصی دارند که ممکن است بازی‌ها را با سانسور یا با حذف بخش‌هایی از محتوا عرضه کنند.
  • برای استفاده از DLC (محتوای قابل دانلود) باید اطمینان حاصل شود که ریجن بازی با ریجن کنسول یکسان باشد.
  • تنها فرق بین ریجن اروپا و آسیا در زبان و منطقه زمانی است.
  • اختلاف بین ریجن های PS5 به معنای اختلاف در کیفیت و عملکرد نیست و اگر فروشنده سعی داشته باشد با افزایش قیمت یک ریجن خاص را به شما بفروشد، این موضوع یک ادعای نادرست است و کلاه‌برداری محسوب می‌شود.

به خریداران توصیه می‌کنیم که به این نکات توجه کنند و فریب افراد سودجو را نخورند.

پیشنهاد مطالعه: ویژگی های جدید  ۲۴ Fc

 

بازی ریجن های مختلف

تصور اینکه با خرید یک کنسول از یک ریجن، محدود به بازی‌های همان ریجن خواهید شد، یک اشتباه است. امروزه، کنسول‌های بازی مانند PS5 و PS4 به‌عنوان ریجن فری شناخته می‌شوند که به گیمرها امکان می‌دهند بازی‌های مختلف را اجرا کرده و از آن‌ها لذت ببرند.

 

سخن پایانی

هدف ما در این مقاله بر آن بود تا اطلاعات دقیق و روشنی در مورد تفاوت‌های ریجن های PS5 ارائه دهیم و افراد را از ادعاهای نادرست فروشندگان آگاه کنیم. ریجن PS5 نقشی در کیفیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این کنسول ندارد. تنها نکته‌ای که باید در خرید بازی‌ها و DLC‌ها مد نظر قرار دهید، تطابق ریجن بازی و کنسول شما است.

در پایان برای خرید اکانت قانونی بازی ps5 یا اکانت قانونی ps4 به دسته بندی مربوطه در منو اصلی سایت گیم پردایس مراجعه کنید.

thumb-up

0

5 از 5 از مجموع 1 امتیاز

شما هم به این مطلب امتیاز دهید

گیمر عزیز، برای اینکه نظر خودت رو وارد کنی، اول باید تو سایت ورود | ثبت نام کنی
Telegram_logo