نقد و بررسی بازی Call of Duty: Modern Warfare III (ناامید کننده)

یکشنبه, 15 بهمن 1402
267 بازدید
0 دیدگاه
نویسنده

Admin

در سالی که پر از عناوین برتر و متنوع برای گیمرها است و بازی‌های خوب و قوی زیادی در ژانرهای مختلف به بازار عرضه شدند، بازی Call of Duty: Modern Warfare III به نظر می‌رسد که نتوانسته است همه انتظارات گیمرها را برآورده کند.
نقد و بررسی بازی Call of Duty: Modern Warfare III (ناامید کننده)

با ورود به دنیای Call of Duty: Modern Warfare III، گیمرها و طرفداران کال آو دیوتی، انتظار تجربه‌ای بی‌نظیر و پر از اتفاقات نوآورانه و هیجان‌انگیز را می‌کشیدند؛ اما بررسی نظرات و نقدهای بازی از یک ناامیدی بزرگ خبر می‌دهد. در سالی که پر از عناوین برتر و متنوع برای گیمرها است و بازی‌های خوب و قوی زیادی در ژانرهای مختلف به بازار عرضه شدند، بازی Call of Duty: Modern Warfare III به نظر می‌رسد که نتوانسته است همه انتظارات گیمرها را برآورده کند. 

پیشنهاد ویژه: خرید اکانت قانونی Call of Duty Modern Warfare 3 با کمترین قیمت + پشتیبانی دائم

با توجه به بیستمین سالگرد انتشار بازی کال آو دیوتی، انتظار می‌رفت که کمپانی سازنده بازی، داستان و برنامه‌های ویژه‌ای برای طرفداران تدارک ببیند؛ اما در عمل بازی Call of Duty: Modern Warfare III به‌دلیل مشکلات بسیاری که با خود به همراه دارد، بیشتر به‌عنوان یک نقطه ضعف بزرگ، همواره در کارنامه این مجموعه ثبت خواهد شد.

یکی از اصلی‌ترین نقدهای قابل ارائه به بازی Call of Duty: Modern Warfare III، کمبود نوآوری در عناصر گیم‌پلی و داستان بازی است. همچنین، گرافیک بازی نیز در مقایسه با دیگر عناوین سال، به نظر می‌آید که نقص‌هایی دارد. با توجه به تکنولوژی‌های پیشرفته و توانایی‌های سخت‌افزاری جدید، انتظار برای یک تجربه گرافیکی بهتر و تازه‌تر بسیار بالا بوده است. در کل، Call of Duty: Modern Warfare III برای طرفداران این مجموعه نسبت به سری‌های قبلی، هیچ جذابیتی. اگر به دنبال تازگی و نوآوری هستید، این بازی نمی‌تواند انتظارات شما را برآورده کند. برای بررسی بیشتر Call of Duty: Modern Warfare III، تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

 

بررسی داستان بازی Call of Duty: Modern Warfare III

بازی Call of Duty: Modern Warfare III با داستانی که ادامه‌ای از نسخه‌های قبلی خود است، از ابتکار معنی‌دار و جذابیت خاصی برخوردار نبوده و تلاش زیادی برای ایجاد تجربه‌ای جدید و جذاب در این زمینه انجام نداده است. مشکل اصلی مرتبط با داستان بازی به شکل کلی، کلیشه‌ای بودن و عدم نوآوری در جریان اتفاقات آن است.

تکراری بودن مضمون تقابل بین آمریکایی‌ها و گروه‌های دشمن در سری Call of Duty به نظر می‌رسد که در بازی Modern Warfare III نیز حاکم است. عدم تلاش برای شکل‌گیری یا تغییر این الگو باعث می‌شود داستان به‌سرعت قابل حدس شده و جذابیت خود را از دست بدهد. همچنین، کوتاهی مراحل و فاصله‌های زمانی کم بین آن‌ها نیز تأثیر منفی زیادی بر تعمیق داستان و تجربه گیمر گذاشته است.

Makarov نام شخصیت اصلی و شرور داستان است. این شخصیت با کمترین زمان حضور، توانسته جاودانه شود و نقش مناسبی را در داستان ایفا کند. همچنین، تغییرات در شخصیت‌های Task Force مثل پرایس نیز برای ایجاد تنوع و خلاقیت در داستان بازی، به کار گرفته شده‌اند.

 

داستان بازی Call of Duty: Modern Warfare III یک کلیشه واقعی است!

نقد و بررسی دقیق بخش داستانی بازی Call of Duty: Modern Warfare III به‌وضوح نشان می‌دهد که بخش داستانی با مشکلاتی همچون کلیشه‌ای بودن، کمبود نوآوری و کوتاهی مراحل مواجه است. عدم توجه به کیفیت و کمیت بخش داستانی و تمرکز بر ساخت و عرضه بدون در نظر گرفتن ارزش یا عمق تجربه برای گیمرها، از نقاط ضعف این بازی به شمار می‌رود.

به‌علاوه، بررسی مراحل Open Combat نیز نشان می‌دهد که تغییر در نحوه ارائه مراحل و انتقال از مراحل اکشن و سینمایی به مراحل باز و نیمه جهان باز، به نظر بعضی از افراد توجیه‌پذیر نیست و به‌جای جذابیت، به نظر می‌آید که باعث کاهش کیفیت و تجربه بازی شده است.

از آنجایی که مخاطبان به‌طور آزاد نمی‌توانند به روش‌های مختلف مراحل را تکمیل کنند، جذابیت و عمق کمتری در تجربه بازی به‌وجود آمده است. به هر حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد که در جنبه داستانی بازی Call of Duty: Modern Warfare III نتوانسته انتظارات بالای برخی گیمرها، طرفداران و منتقدان بازی را برآورده کند.

پیشنهاد ویژه: اکانت قانونی Call of Duty Warzone 2.0 برای PS4 & PS5

 

بررسی بخش چند نفره بازی Call of Duty: Modern Warfare III

بررسی بخش چند نفره بازی Modern Warfare III نشان می‌دهد که این بخش همچنان به‌عنوان یک جنبه مهم و سرگرم‌کننده از بازی محسوب می‌شود:

  • نقشه‌ها و مودها: وجود ۱۶ نقشه اصلی با بازسازی‌های مدرن از نقشه‌های سابق Call of Duty، به همراه مودهای مختلف از جمله Kill Confirmed و Search and Destroy در کنار افزوده شدن مود جدید 3vs3vs3 به نام Cutthroat، تنوع این بخش از بازی را افزایش داده است.
  • سرعت و روانی حرکات: حرکات سریع‌تر و روان‌تر باعث تجربه جذاب‌تر و مبارزات نفس‌گیرتر می‌شوند. افزایش زمان برای کشتن دشمنان (TTK) نیز باعث بهبود جذابیت بازی Call of Duty: Modern Warfare III شده است.
  • Gunsmith و تنوع سلاح‌ها: بخش Gunsmith همچنان جذاب بوده و از حذف کامل Attachment Tuning تا استفاده از سلاح‌های MWII در MWIII، امکانات جدیدی به آن اضافه شده است.
  • بخش زامبی بازی: در این بخش، جهان آزاد و امکاناتی مثل لوت کردن جعبه‌ها، رانندگی وسایل نقلیه و نبرد با زامبی‌ها و دشمنان مختلف وجود دارد. با این حال، برخی از مشکلات مثل زامبی‌های اسفنجی و کمبود تنوع دشمنان مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

به‌طور کلی، بررسی نظرات کاربران و تجربه بازی نشان می‌دهد که بخش چند نفره بازیModern Warfare III همچنان تجربه‌ای سرگرم‌کننده ارائه می‌دهد و تغییراتی که در این بخش از بازی اعمال شده، به نظر کاربران خوشایند بوده است.

 

بررسی بخش گیم‌پلی بازی Call of Duty: Modern Warfare III

بررسی بخش گیم‌پلی بازی Call of Duty: Modern Warfare III را می‌توان به چند دسته زیر تفکیک کرد:

  • ساختار گیم‌پلی و تغییرات: تغییرات در ساختار گیم‌پلی به نظر برخی از نقادان عجیب و کمرنگ است. حتی با تلاش برای الهام‌گیری از ساختار بازی‌های قبلی، تغییرات کمی در گیم‌پلی اعمال شده که باعث کم‌رنگ شدن هیجان آن شده است.
  • تجربه تیراندازی: تجربه تیراندازی و درگیری با دشمنان همچنان لذت‌بخش و هیجان‌انگیز است. حس لذت استفاده از اسلحه‌ها و مبارزه با دشمنان حفظ‌شده و این یکی از نقاط مثبت بازی است.
  • گرافیک و مدل‌سازی: گرافیک بازی کمترین تغییرات را نسبت به نسخه قبلی دارد و حتی برخی باگ‌های بصری نیز به آن اضافه شده است. هرچند که مدل‌سازی، بافت‌ها، نورپردازی و انیمیشن‌ها به‌خوبی انجام شده و رضایت کاربران را به‌دست آورده‌اند.
  • صداگذاری: صداگذاری در بازی به‌عنوان یک نقطه قوت برای بازی محسوب می‌شود. از نظر قدرت صداپیشگی و ایجاد جذابیت با استفاده از شخصیت‌های مختلف، این بخش از بازی مورد تحسین قرار گرفته است.
  •  

نقاط قوت و ضعف بازی Call of Duty: Modern Warfare III در یک نگاه

نقاط قوت و ضعف بازی‌بازی Call of Duty: Modern Warfare III در یک نگاه به شرح زیر هستند:

نقاط قوت

  • بخش چندنفره بازی: تجربه چندنفره بازی با افزودن نقشه‌های جدید و انواع مودها که برای طرفداران سری جذابیت دارد، همچنان لذت‌بخش و سرگرم‌کننده است.
  • گان‌پلی بازی: تجربه گان‌پلی بازی، یعنی حالت تک نفره، تجربه خوبی ارائه می‌دهد و از نظر گیم‌پلی و اکشن، می‌تواند جذاب باشد.
  • برخی تغییرات مثبت نظیر حرکات سریع‌تر، افزایش زمان مورد نیاز برای کشتن دشمنان (TTK) و اصلاحاتی هرچند اندک در بخش گیم‌پلی بازی.
  • صداگذاری فوق‌العاده: صداگذاری سلاح‌ها و افکت‌های مختلف با کیفیت بالا و حرفه‌ای اجرا شده‌اند و حس بسیار خوبی را به بازیکن القاء می‌کنند.
  • حس خوب مبارزات: تیراندازی هیجان‌انگیز و حس خوب مبارزات باعث می‌شود تا تجربه بازی جذاب باشد.

نقاط ضعف

  • داستان کلیشه‌ای: داستان بازی از سوی منتقدان و کاربران، به‌عنوان یک کلیشه و بدون نوآوری خاص توصیف شده است.
  • استفاده از داستان و شخصیت‌های قدیمی بدون ارائه نوآوری خاص از جمله نقاط ضعف این بازی است.
  • پایان‌بندی نامناسب: پایان‌بندی بازی نامناسب و قابل پیش‌بینی است.
  • مراحل Open Combat از لحاظ طراحی و اجرا به نظر ناامیدکننده است.
  • کاهش حس سینمایی بودن: حس سینمایی که سابقه Call of Duty را تشکیل می‌دهد، کاهش یافته و این یکی از نقاط ضعف بزرگ بازی است.
  • باگ‌های گرافیکی: وجود برخی باگ‌های گرافیکی در برخی از مراحل بازی آزاردهنده خواهد بود.
  • شباهت زیاد به نسخه‌های قبلی بدون تغییرات بزرگ و مهم: شباهت زیاد به نسخه‌های قبلی و عدم ارائه تغییرات بزرگ در بازی، از جمله نقاط ضعف بازی Call of Duty: Modern Warfare III محسوب می‌شوند.
  • تگ ۷۰ دلاری بازی: قیمت بازی در حدود ۷۰ دلار هیچ‌گونه توجیهی ندارد.

پیشنهاد ویژه: اکانت قانونی Call of Duty: WWII

  •  

سخن پایانی

در انتها می‌توان گفت که بازی Call of Duty: Modern Warfare III در بخش نقدها و ارزیابی‌ها، نظرات متنوعی را از سوی بازیکنان دریافت کرده است. هرچند این بازی توانسته است بخش‌هایی از تجربه سری Modern Warfare را به ارمغان بیاورد و تغییرات مثبتی نیز در بخش‌های خاص اعمال کند؛ اما در کل چیز جدیدی برای ارائه به کاربر ندارد و فاقد هرگونه جذابیت، نوآوری، ابتکار و غافل‌گیری است.

نقاط قوتی نظیر بخش چندنفره، افزودن مود‌های جدید، تغییرات در حرکات و افزایش زمان مورد نیاز برای کشتن دشمنان، تجربه جذابی را برای علاقه‌مندان به سری فراهم می‌کند. همچنین، صداگذاری با کیفیت بالا و حرفه‌ای نیز از جوانب مثبت بازی به شمار می‌رود.

از سوی دیگر، نقدهایی نظیر کلیشه‌ای بودن داستان، استفاده از داستان و شخصیت‌های قدیمی بدون نوآوری، پایان‌بندی نامناسب، مراحل Open Combat ضعیف و کاهش حس سینمایی بودن بر بازی Call of Duty: Modern Warfare III وارد است. فراموش نکنید که هر فرد ممکن است با توجه به سلیقه و تجربه شخصی خود، نتیجه‌ای متفاوت از بازی بگیرد.

گیم پردایس: خرید انواع اکانت قانونی PS5  و اکانت قانونی PS4 از گیم پردایس با کمترین قیمت + پشتیبانی دائم

thumb-up

0

0 از 5 از مجموع 0 امتیاز

شما هم به این مطلب امتیاز دهید

گیمر عزیز، برای اینکه نظر خودت رو وارد کنی، اول باید تو سایت ورود | ثبت نام کنی
Telegram_logo