بررسی بازی FAR CRY 6

شنبه, 01 مهر 1402
665 بازدید
2 دیدگاه
نویسنده

بازی «فار کرای 6» یک بازی ویدوئویی از نوع بازی های اکشن – ماجراجویی و تیراندازی اول شخص است که در محیطی اوپن ورد و نقشه باز طراحی و تعریف شده است.
بررسی بازی FAR CRY 6
 
یک از گزینه های موجود در بازار بازی های ویدئویی سال 2021 برای آن دسته از طرفداران بازی های ویدئوی که به دنبال بازی جدید هستند، گزینه خرید اکانت بازی FAR CRY 6 است.
بازی «فار کرای 6» یک بازی ویدوئویی از نوع بازی های اکشن – ماجراجویی و تیراندازی اول شخص است که در محیطی اوپن ورد و نقشه باز طراحی و تعریف شده است.
اگرچه تمرکز بازی «فار کرای 6» بیشتر بر روی نبردهای مسلح در فضاهای بسته و کوچک است، اما بازیکنان در این بازی آزاد هستند تا در محیط 88 کیلومتر مربعی جزایر کشور خیالی «یارا» با آزادی گشته و قسمت های مختلف آن را جستجو کنند.
گفتنی است که محیط جزایر این کشور به هفت منطقه اصلی با چشم اندازهای مختلف (از مناطق شهری گرفته تا جنگل های انبوه و کوهستان های سر به فلک کشیده و اقیانوس های پهناور) تقسیم شده است.

تولید و طراحی بازی
کار طراحی و تولید بازی «فار کرای 6» پروژه ای طولانی بود که چیزی در حدود چهار سال به درازا کشید. طراحی و تولید این بازی توسط شرکت «یوبیسافت تورنتو» انجام شد و عرضه جهانی آن بر عهده شرکت «یونیسافت» است.
شایان ذکر است که این قسمت از مجموعه بازی های «فار کرای»، قابلیت نصب و اجرا بر روی کنسول های PS4، PS5، مایکروسافت ویندوز، ایکس باکس وان، سری ایکس باکس X/S، استادیا و آمازون لونا را دارد.
شخصیت ها و صحنه بازی
یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در تصمیم بازیکنان در مورد خرید اکانت بازی FAR CRY 6، صحنه بازی و شخصیت های این بازی است.
اتفاقات بازی «فار کرای 6» در سال 2021 و در جزایری خیالی به نام یارا در دریای کارائیب رخ می دهد که محیط کشور کوبا در زمان زمامداری فیدل کاسترو را به یاد می آورد.
گفتنی است که صحنه بازی تعریف شده برای بازی «فار کرای 6» بزرگترین میدان بازی است که تا کنون در سری بازی های «فار کرای» طراحی شده است.
شخصیت قابل بازی طراحی شده برای بازیکنان، شخصیتی به نام «دنی روخاس» است که فرمانده نیروهای معترض محلی است.
این نیروهای معترض می کوشند تا با شکست دادن دیکتاتور نظامی جزیره، آزادی، شکوه و قدرت را بار دیگر به ملت خود بازگردانند.
نکته جالب توجه در مورد شخصیت «دنی» این است که بازیکنان در ابتدای بازی می توانند جنسیت این شخصیت را به میل خود انتخاب کنند.

گرافیک و فناوری بازی
یکی از نکات مهم برای بازیکنانی که قصد خرید خرید اکانت بازی FAR CRY 6 را دارند، موضوع کیفیت گرافیکی این بازی است.
اگرچه «فار کرای» خارق العاده ترین بازی موجود از نظر ویژگی های بصری و دیداری نیست، اما زیبایی های خاص خود را دارد که می تواند باعث جلب رضایت اکثر مخاطبان باشد.
علاوه بر تنظیمات گرافیکی جدیدی که در این قسمت از مجموعه بازی های فار کرای ارائه شده است، افکت های موجود در بازی و همچنین بافت طراحی ها بسیار تاثیرگذار است.
تیم طراحی این بازی در زمینه طراحی منوی گرافیکی که منوی بسیار کامل و یوزر فرندلی است هم عملکرد کاملا موفقی داشته اند.
نکته مثبت دیگری که در مورد گرافیک این بازی می توان به آن اشاره کرد، طراحی زیبا و بسیار جذاب پس زمینه و محیط بازی است که به خوبی توانسته است حال و هوای کوبا و جزایر کارائیب را برای بازیکنان تداعی کند.
اکنون که با بعضی از مهمترین نکات مرتبط با بازی «فار کرای 6» آشنا شدیم، به سراغ یکی دیگر از عوامل بسیار تاثیرگذار بر خرید اکانت بازی FAR CRY 6 یعنی نقاط قوت و ضعف این بازی می رویم.

نقاط قوت
به اعتقاد افرادی که تجربه بازی در دنیای «فار کرای 6» را داشته اند، یکی از مهمترین نقاط قوت این بازی تعداد زیاد اسلحه های موجود در بازی است که بازیکن می تواند بسته به شرایط گزینه مناسب را از میان آنها برای خود انتخاب کند.
مورد مثبت دیگری که در مورد بازی «فار کرای 6» می توان به آن اشاره کرد، توجه و تمرکز زیادی در زمینه طراحی و نمایش کشور خیالی یارا است. این توجه به جزئیات باعث می شود تا فضای بازی بسیار باورپذیرتر باشد.
مورد دیگری که به عنوان نکته مثبت می توان به آن اشاره کرد، شخصیت منفی و شرور بازی است که در میان تمام قسمت های بازی «فار کرای» مقام نخست شخصیت پردازی منفی را به خود اختصاص می دهد.
موضوع دیگری که به عنوان یکی از نقاط قوت بازی می توان به آن اشاره کرد، فرصت های فراوانی است که در حین بازی برای سفارشی کردن شخصیت ها، اسلحه ها و موقعیت ها برای بازیکنان فراهم می شود.
نقاط ضعف
البته افرادی که قصد خرید اکانت بازی FAR CRY 6 را دارند باید به نکات منفی این بازی هم توجه داشته باشند.
یکی از نکات منفی اصلی که در مورد این بازی می توان به آن اشاره کرد، باگ ها و مشکلات فنی است که بغضی اوقات باعث هنگ کردن بازی یا سایر اشکالات فنی در حین اجرای بازی می شود.
موضوع دیگری که باعث نارضایتی تعدادی از بازیکنان شده است، مشکلات دیالوگی در طی بازی است. از جمله این مشکلات می توان به تکرار بی دلیل دیالوگ ها یا مشکل دار بود جملات اسپانیایی از نظر تلفظ و زبان اشاره کرد.
مورد منفی دیگر، عدم تغییر در شیوه داستان گویی و ساختار بندی بازی است که به اعتقاد بعضی از طرفدارن بازی های فار کرای باعث می شود تا این بازی در عمل نوآوری برای ارائه نداشته باشد.

بازخوردها
بررسی های انجام شده نشان می دهد که قسمت ششم از مجموعه بازی های «فار کرای» توانسته است تا در حد نسبتا مطلوبی در بازارموفق باشد.
امتیاز 75 هم که از سوی منتقدان در سایت متاکریتیکس به این بازی داده شده است، نشان دهنده این موفقیت نسبی است.
خرید اکانت بازی FAR CRY 6
اکنون که بررسی بازی «فار کرای 6» را به پایان رساندیم، سوالی که برای طرفداران ایرانی این بازی مطرح می شود، این است که آی امکان خرید اکانت بازی FAR CRY 6 در ایران فراهم است یا خیر.
در پاسخ به این پرسش باید گفت که این بازیکنان می توانند به سهولت و تنها با مراجعه به فروشگاه اکانت قانونی گیم پردایس این بازی را با بهترین قیمت ممکن در داخل ایران تهیه کنند. 
thumb-up

0

0 از 5 از مجموع 0 امتیاز

شما هم به این مطلب امتیاز دهید

(2) دیدگاه

  • Colten Keeling

    دوشنبه, 03 مهر 1402

    آنتاگونیست بازی رو خیلی دوست داشتم و تنها چیزی بود که به خاطرش بازی رو پلی دادم

    پاسخ
  • Prof. Alford Eichmann DVM

    سه‌شنبه, 04 مهر 1402

    موافقم بازی نسبتا خوبی بود

    پاسخ
گیمر عزیز، برای اینکه نظر خودت رو وارد کنی، اول باید تو سایت ورود | ثبت نام کنی
Telegram_logo