دیسک آک بازی Sackboy: A Big Adventure برای پلی استیشن 5

متاسفانه این کالا در حال حاضر موجود نیست. می توانید از طریق لیست بالای صفحه، از محصولات مشابه این کالا دیدن نمایید

نقد و بررسی اجمالی دیسک آک بازی Sackboy: A Big Adventure برای پلی استیشن 5

از ابتدای عمر پلی استیشن 3 تا کنون، مجموعه  LittleBigPlanet همراه یکی از اعضای ثابت لاین‌آپ پلی استیشن بوده‌اند. چندین دنباله و پیش‌درآمد مختلف از این بازی عرضه شده است، اما تنها شخصیتی که در همه آن‌ها دائما حضور دارد، شخصیت دوست‌داشتنی و بامزه سک‌بوی (Sackboy) است.

  • ارزش خرید به نسبت قیمت
  • عملکرد
  • کیفیت
نقاط قوت
  • دارای دو خروجی
  • قابلیت شارژ تبلت
  • مجهز به فلش LED
  • مقرون به صرفه
نقاط ضعف
  • کیفیت پایین بدنه

چند ماه پیش سونی اعلام کرد که تازه‌ترین نقش‌آفرینی سک‌بوی در بازی Sackboy: A Big Adventure خواهد بود. بازی جدید استودیوی Sumo Digital شاید مانند سری‌ها قبل ابزارهایی برای خلق در اختیار ما قرار ندهد، اما در ازای آن روی تجربه پلتفرمینگ چندنفره غافلگیرکننده تمرکز می‌کند.

این اولین تجربه Sumo Digital در ساخت عناوین LittleBigPlanet نیست؛ بازی LittleBigPlanet 3 نیز ساخته اعضای همین استودیو است. اکنون در مصاحبه‌ای با ند واترهاوس (Ned Waterhouse)، کارگردان طراحی بازی در استودیوی Sumo Digital، او به شش نکته مهم درباره این بازی اشاره می‌کند که به نظر او نیاز است قبل از خریداری این بازی در تاریخ 22 آبان (12 نوامبر) به آن‌ها توجه کنید.

اول اینکه در این بازی بیشتر از همیشه به شخصیت سک‌بوی پرداخته می‌شود. او در نقش‌آفرینی‌های قبلی خود، ثابت کرد که یک شخصیت بسیار دوست‌داشتنی است، اما خارج از پوسته خود چه شخصیتی است؟ البته که بازی Sackboy: A Big Adventure قرار نیست سفری به دنیای درون او باشد و ما را با افکار پلید سک‌بوی آشنا کند، اما توسعه‌دهندگان قصد دارند با تزریق توضیحات بیشتر درباره این شخصیت، ماجرای عمیق‌تری به بازی اضافه کنند. توضیحات واترهاوس درباره داستان بازی اینچنین است:

همه‌چیز از روستایی به نام لوم (Loom) در زادگاه سک‌بوی، آغاز می‌شود. تمامی هم‌نوعان سک‌بوی در اینجا زندگی می‌کنند. هرچند که سک‌بوی تفاوت‌های با بقیه اهالی آنجا دارد. او همیشه رویای ماجراجویی داشته است، او همیشه مشتاق آشنایی با دنیای خارج از مرزهای روستایشان بوده است. تا اینکه نهایتا روزی فرصت آن را پیدا می‌کند. شخصیت منفور بازی به نام وکس (Vex) روزی به روستای لوم می‌آید و تمامی اهالی آنجا را می‌رباید تا در ساخت یک ماشین برای او بردگی کنند.

هنگامی که این ماشین فعال می‌شود دنیای Craftworld متحول شده و اتفاقات ناخوشایندی رخ می‌دهند. شاید تمام این اطلاعات برای بازی‌ای که فضای بامزه‌ای را ایجاد می‌کند غافلگیرکننده باشد، اما طبق گفته واترهاوس ارائه این اطلاعات حیاتی است: «ما فکر کردیم که معرفی محل زندگی، خانواده و دوستان او این زمینه را ایجاد خواهد کرد که رشد و ماجراجویی او را نشان دهیم.»

 

می‌توان این ادعا را داشت که مجموعه بازی‌های LittleBigPlanet همیشه رویه خاصی در ارائه فیزیک پلتفرمینگ در مقایسه با باقی بازی‌ها داشته است. انگار که سک‌بوی دائما به طرز عجیبی شناور است. البته که این بازی‌ها در زمینه‌های بسیاری به طرزی مثال‌زدنی‌ خوب عمل می‌کردند، اما در القای حس یک بازی پلتفرمر، در رده‌های آخر بازی‌های هم‌سبک خود قرار می‌گرفت. واترهاوس نیز درباره اینکه روش پیاده‌سازی پلتفرمنیگ در بازی آن‌ها کمی خاص است همین نظر را دارد، هرچند که به گفته او قرار است این رویه در بازی Sackboy: A Big Adventure تغییر کند:

ما تصمیم گرفتیم که روی گیم‌پلی تمرکز کنیم و سعی کردیم بهترین بازی پلتفرمر چندنفره سه‌بعدی که توانایی ساختش را داریم را بسازیم. خب، برای اینکار به چه چیزهای نیاز داریم؟ اول از همه به یک سیستم کنترل درست و حسابی نیاز داریم. کنترل شخصیت‌ها باید روان و سریع باشد. بازیکن باید بتواند کنترلر را بردارد و سریعا وارد دنیای بازی شود، اما همه این‌ها باید عمق و تازگی برای بازیکن داشته باشد. ما از این موضوع اطمینان حاصل می‌کنیم. همچنین نیاز به یک دنیای پویا و فوق‌العاده تعاملی داریم که بازیکن را در خود غرق کند. تنوع در بازی برای ما اهمیت زیادی دارد. به طور خلاصه، ما تصمیم گرفتیم که خلاقانه‌ترین و خاص‌ترین بازی‌مان را بسازیم.

واترهاوس اعلام کرد که هدف آن‌ها غافلگیر کردن بازیکنان در هر مرحله است؛ چه در روایت بازی، مکانیک‌های جدید یا زمینه‌های دیگر. در عین حال آن‌ها از این موضوع آگاهی دارند که بازی باید هسته مرکزی خود را که دنیای مجموعه LittleBigPlanet است، حفظ کند. واترهاوس در این باره توضیح داد: «منظورم این است که بازی باید تمامی المان‌هایی که بازیکنان در بازی‌های LittleBigPlanet با آن‌ها آشنا هستند را حفظ کند، مانند حباب امتیازها، برد امتیازها و باقی چیزها. این یعنی برداشتن تمامی آن ویژگی‌های بصری مانند کاردستی‌ها و بردن آن‌ها به یک دنیای سه‌بعدی و همچین حفظ دیالوگ‌ها و طنز انگلیسی و نامرتبط نسخه‌های قبل.

 

یکی دیگر از نکات قابل توجه درباره بازی Sackboy: A Big Adventure، استفاده از ویژگی‌های کنترلر دوال سنس پلی استیشن 5 است. سونی درباره تجربه‌ای که بازخورد هپتیک برای بازیکنان ایجاد می‌کند صحبت‌های بسیاری کرده است. تیم توسعه‌دهنده بازی Sackboy: A Big Adventure نیز از تمام پتانسیل کنترلر Dualsense استفاده می‌کند. واترهاوس درباره نحوه استفاده این بازی از قابلیت‌های دوال سنس گفت:

بازی ما به خیلی از ویژگی‌های کنترلر Dualsense تکیه می‌کند. جنس سطوح در محیط‌های مختلف تغییر می‌کند و با استفاده از این کنترلر می‌توان حس هر جنس را به بازیکن منتقل کرد. برای مثال فرود آمدن روی یک بالون با حرکت کردن روی یک صفحه حلبی حس کاملا متفاوتی دارند. در ضمن مانند مجموعه LittleBigPlanet می‌توانید وسایل مختلف را بردارید و روی زمین بکشید. کنترلر دوال سنس می‌تواند حس اصطکاک میان سطح و چیزی که روی زمین کشیده می‌شود را به شما منتقل کند. این یک جنبه‌ای از گیم‌پلی است که تا به حال در دنیای بازی‌ها مشاهده نشده است. یا مثلا هنگامی که یک Dreamer Orb پیدا می‌کنید، می‌توانید حس چرخیدن آن را دور سرتان از طریق کنترلر حس کنید. انگار که چیزی دور تا دور کنترلر به حرکت می‌افتد.

از واترهاوس پرسیده شد که پیاده‌سازی این جزئیات و توسعه آن‌ها برای کنترلر دوال سنس چگونه بوده است. این موضوع مهمی است و باید جالب باشد که چگونه توسعه‌دهندگان می‌توانند حس‌های تازه‌ای را به بازیکنان انتقال دهند که قبلا در هیچگونه شکل بصری یا صوتی منتقل نشده‌اند. او پاسخ داد:

باید بحث‌های زیادی درباره اینکه اجسام چه حس‌هایی را منتقل می‌کنند یا چه حسی را منتقل نمی‌کنند داشته باشید. برای مثال باید از خود بپرسید آیا ترکاندن یک بادکنک اینچنین حسی دارد؟ بعد پاسخ‌های بله یا خیر بشنوید و نهایتا خودتان یک بادکنک تهیه کنید تا ببینید چقدر به حدسی که می‌زدید نزدیک شده‌اید. به طور کلی چالش‌های جالبی ایجاد می‌شوند. باید این را در نظر داشته باشید لرزش‌های هپتیک نیز یکی از بازخوردهایی هستند که بازی به بازیکن نشان می‌دهد و برای اینکه کارایی داشته باشند نیازمند جلوه‌های بصری و صوتی هستید. یعنی زمانی این قابلیت به چشم می‌آید که همراه با بازخوردهای صوتی و تصویری باشد.

 

یکی دیگر از ویژگی‌های بازی Sackboy: A Big Adventure نحوه انجام‌گیری کنش‌ها مقابل باقی شخصیت‌ها است. اکنون می‌توانید روش‌های مختلف و بامزه‌ای را برای شوخی با دیگر شخصیت‌ها تجربه کنید. می‌توانید به طرز جالبی به باقی شخصیت‌ها مشت بزنید، می‌توانید توپی را بغلتانید و محکم به هم‌تیمی خود پرت کنید. اگر از شیوه‌های قدیمی‌تر لذت می‌برید، می‌توانید به تنهایی یقه هم‌تیمی خود را بگیرید. واترهاوس درباره این بخش بازی گفت: «ما می‌دانیم که باید از ابزارهایی که بازیکنان در اختیار دارند، برای پیشرفت در مراحل استفاده شود، اما برای اینکه کمی چاشنی طنز به بازی اضافه کنیم، اجازه دادیم بازیکنان از آن‌ها برای شوخی‌های بامزه با هم‌تیمی‌های خود استفاده کنند. این بازی بیشتر جنبه چندنفره دارد و ضربه زدن به کسی که با اون بازی می‌کنید ممکن است غیرمنتظره و خنده‌دار باشد. شرط می‌بندم در تعطیلات کریسمس دعواهای زیادی به خاطر این موضوع شکل می‌گیرد.»

 

بازیکنان می‌توانند با نهایتا چهار نفر از دوستان خود به انجام این بازی بپردازند و این چهار نفر می‌توانند در گروه‌های چهارنفره یا دونفره‌ای که روی مبل نشسته‌اند باشد، یا به صورت آنلاین و جدا از یکدیگر.

توسعه‌دهندگان این بازی زمان زیادی را صرف نحوه عملکرد آن در حالت چندنفره کرده‌اند. برای مثال در یکی از مراحل شما باید چند میمون کوچک را نجات دهید و آن‌ها را در سطل‌هایی که در سطح نقشه پخش شده‌اند بیندازید. واترهاوس باور دارد که تست‌های انجام شده توسط کاربران، بازیکنان برخی از این میمون‌ها را به هم‌تیمی‌های خود می‌سپارند. او گفت:

برای داستان اصلی ما مکانیک‌های را قرار دادیم که بازیکنان را به چندنفره بازی کردن تشویق می‌کند، نه وادار. در کنار آن چند مرحله Co-Op نیز در بازی قرار دادیم که برخی از مکانیک‌های حالت داستانی بازی را برای حالت چندنفره بهینه می‌کند و شما برای تمام کردن آن‌ها نیاز به هم‌یاری و ارتباط برقرار کردن دارید. این کار پویایی بازی را بیشتر می‌کند. اینکه بازیکنان با یکدیگر تلاش می‌کنند و سعی دارند مسئولیت بخشی از مرحله را بپذیرند، اما ناگهان برنامه‌شان به هم می‌ریزد و نقشه‌هایشان خراب می‌شوند. رخ دادن این دست اتفاقات خنده‌دار لحظات خوشی برای افرادی چندنفره بازی می‌کنند فراهم می‌آورد.

 

واترهاوس اعلام کرد که در بازی تنظیماتی قرار داده شده است که برای افراد کم سن و سال‌تر مفید واقع می‌شوند. اگر بازیکنان قصد دارند با اقوام کم‌سن‌تر، فرزندان خود و حتی دوستانی که تجربه بازی‌های ویدئویی را ندارند این بازی را انجام دهند، می‌توانند ویژگی‌های مانند جان بی‌نهایت و راهنما را برای آن‌ها فعال کنند.

 

نهایتا صحبت از افرادی می‌شود که توانایی خریداری پلی استیشن 5 را ندارند. واترهاوس درباره این افراد گفت: «نگران نباشید. این بازی از ویژگی کراس‌پلی بین پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 پشتیبانی می‌کند. پس اگر برخی از دوستانتان هستند که فرصت خریداری پلی استیشن 5 را نداشته‌اند، می‌توانند همچنان از بازی کردن کنار شما لذت ببرند.»

او در ادامه صحبت‌هایش افزود: «اولین چیزی که باید بگویم این است که این بازی عملکرد فوق‌العاده‌ای روی هر دو کنسول خواهد داشت. ما تصمیم گرفتیم بهترین بازی پلتفرمر خود را بسازیم و از عملکرد آن روی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 بسیار راضی هستیم. من بعید می‌دانم که بازیکنان با خریداری این بازی برای پلی استیشن 4 ناامید شوند. با این حال پلی استیشن 5 ویژگی‌هایی دارد که امکان تجربه آن‌ها روی پلی استیشن 4 وجود ندارد. از این ویژگی‌ها می‌توان به سطح جزئیات مراحل، سرعت بارگذاری سریع، سازگاری آن با قابلیت‌های کنترلر دوال سنس و صدای سه‌بعدی اشاره کرد. تجربه این بازی روی پلی استیشن 4 لذت بخش است، اما این بازی در پلی استیشن 5 کامل‌تر است و قابلیت‌های بیشتری دارد.»

مشخصات فنی دیسک آک بازی Sackboy: A Big Adventure برای پلی استیشن 5

نظرات کاربران برای: دیسک آک بازی Sackboy: A Big Adventure برای پلی استیشن 5

شما هم می‌توانید در مورد این کالا نظر بدهید.

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. اگر این محصول را قبلا از گیم پارادایس خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد.

افزودن نظر جدید

آمارگیر وبلاگ