معرفی
این اکانت شامل دو بازی Hello Neighbor و Hello Neighbor Hide and Seek میباشد
بازی : Hello Neighbor Bundle
سازنده : tinyBuild GAMES
تاریخ انتشار : 12/11/2018
سبک : Unique
پلتفرم : PS4
این اکانت شامل دو بازی Hello Neighbor و Hello Neighbor Hide and Seek میباشد
بازی : Hello Neighbor Bundle
سازنده : tinyBuild GAMES
تاریخ انتشار : 12/11/2018
سبک : Unique
پلتفرم : PS4
این اکانت شامل دو بازی Hello Neighbor و Hello Neighbor Hide and Seek میباشد
در Hello Neighbor، بازیکن در نقش یک کودک مزاحم بیش فعال قرار میگیرد که راه یافتن به زیرزمین همسایه خود و درک و رازهای موجود در آن را هدف اصلی خود فرض کرده است. همسایه شخصیت اصلی طبیعتاً از ایده کودک داستان ما خوشحال نیست و به طور خشن و افراطیای سعی میکند تا از ورود وی به خانه خود جلوگیری کند. به طوری که با هر بار شکست، بر خلاف فرم معمول در آثار دیگر، بازی سختتر شده و تله ها و بیراهه های بیشتری سر راه مخاطب قرار میگیرند. نکته قابل اشاره در اینجا آن است که با اینکه عنوان مذکور اساساً در سبک ترس وبقا دسته بندی میشود، اما به هیچ وجه تم تاریک و بزرگسالانهای ندارد. به طور مثال مرگ برای شخصیت اصلی تنها در پیدا شدن توسط همسایه خود و اخراج از خانه او خلاصه میشود. این مورد عدم استفاده از فاکتورهای مؤثر معمول در آثار ترسناک، سازندگان بازی را با چالشی خاص مواجه میکند. از یک سو ژانر مورد استفاده در بازی وجود عناصر ترس و دلهره را به یکی از نیازمندی های اولیه آن تبدیل میکند؛ زیرا آثار مخفی کاری مبتنی بر پازل و زمان که در آنها شخصیت اصلی میبایست از دست دشمن خود فرار کند به خودی خود به طور کلاسیک در بین آثار دلهرهآور قرار دارند و در صورتی که توسعهدهنده نتواند این فضای ترس و اضطرار مورد نیاز را بر عنوان خود حاکم کند، مخاطب با تجربه ای بسیار سطحی و حوصله سربر مواجه خواهد شد. از سوی دیگر بنا بر تم مورد استفاده، طراحان بازی اجازه استفاده از ویژگی های مشخصی همانند تصاویر تاریک و خونآلود و صداگذاری بلند و ترسناک را ندارند و میبایست با حفظ اتمسفر کودکانه و دهه پنجاهی Hello Neighbor به نحوی نیز کاربر خود را از صندلی بپرانند، و تمامی این موارد نیز میبایست در چارچوب طراحی و بدون جدی کردن فضای بازی انجام شود. خوشبختانه اثر از این بخش آزمایش خود با سربلندی نسبی بیرون میآید، اما دلیل آنکه مراحل قابل تجربه تا حد زیادی استرس زا و ترسناک هستند، طراحی درست و دقیق گیمپلی و ترکیب آن با اتمسفر بازی نبوده و بلکه غیر قابل پیشبینی بودن تمامی عناصر فنی است.